Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 1. huhtikuuta 2011

Ole(tko) Pro verkkokauppiaanakin?

Tiesitkö, että sijalla 1. on niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten verkkokauppaostoissa komeilee matkailu ja matkustaminen?  Silti me edelleen ryvemme mitä alhaisimmissa lukumäärissä pk-matkailuyritysten verkkokauppojen määrässä. Missä mättää?

Turhaanpa tässä lähden syitä ja ongelmia luettelemaan, koska lista olisi tolkuttoman pitkä. Sen sijaan esitän ratkaisuja, kuten me Sähköinen Liiketominta Suomi Oy:ssä yleensäkin teemme.

Matkailun tulevaisuuden verkkokaupan pääteemat ovat tehokkuus ja elämyksellisyys sekä henkilökohtainen palvelu

Verkkokauppa avaa mahdollisuuden tehokkaaseen kohdennettuun suoramyyntiin ja tarjoaa runsaasti työvälineitä jakelukanavien käyttöön. Kohderyhmäpohjaisesti valitut sähköiset jakelukanavat yhdessä vahvan internet-markkinoinnin kanssa tuovat tehokkuutta ja kasvua bisnekseen yrityksen koosta riippumatta.

Pelkät hyvät tuote- ja palvelukuvaukset verkkosivuilla eivät enää tänä päivänä riitä. Tuotetta on pystyttävä elämyksellistämään myös verkossa. Hyviä esimerkkejä löytyy jo suomestakin, http://bit.ly/gp4NTc ja ulkomailta www.vocationvacation.com/ 

Kohti henkilökohtaisempaa palvelua

Tiesitkö, että vain harva asiakkaistasi tyytyy soittamaan asiakaspalveluun kysyäkseen lisää, mikä tuotetta tai palvelua ei ole verkkokauppasi hyllyllä? Matkailuyritysten tulisi siirtyä henkilökohtaisempaan ja kohdennetumpaan asiakaspalveluun verkossa. Meidän mielestämme tämä tarkoittaa vähintään viiden (5) erilaisen sähköisen asiakaspalvelukanavan käyttöä perinteisen rinnalla. Mitä nämä kanavat sitten voisivat olla? Niistä päättää asiakkaasi!

Haluathan olla Pro verkkokauppiaanakin?

Jos vastasit myöntävästi, voit olla yksi Matkailualueen sähköisen liiketoiminnan eksperteistä. Lapin Elämysteollisuuden osaamiskeskus ja Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ovat rakentaneet 3 päiväisen matkailualueen sähköisen liiketoiminnnan ekspertti -koulutuksen, johon mahtuu mukaan vain 20 ensin ilmoittautunutta. Ilmoittautuminen koulutukseen päättyy perjantaina 6.5.2011.

Ole Pro verkkokauppiaanakin. 

Kirsi Mikkola
sähköisen kaupan kouluttaja ja konsultti
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy
www.liiketoiminta.info

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti